Ojcowie Kościoła

29 czerwca 2013

św. Andrzej z Krety (†740)

"Krzyż jest chwałą i wywyższeniem Chrystusa. Jest kosztownym kielichem obejmującym wszystkie cierpienia, jakie Chrystus za nas poniósł. O tym, że krzyż jest chwałą Chrystusa, dowiedz się z Jego własnych słów: "Teraz Syn Człowieczy został otoczony chwałą, a w Nim Bóg został chwałą otoczony i zaraz Go chwałą otoczy". I znowu: "Ojcze, otocz Mnie u siebie tą chwałą, którą miałem u Ciebie pierwej, zanim świat powstał". I jeszcze: "Ojcze, wsław imię Twoje. Wtem rozległ się głos z nieba: Już wsławiłem i jeszcze wsławię". Słowa te wskazywały na chwałę, którą miał otrzymać na krzyżu. O tym zaś, że krzyż jest także wywyższeniem Chrystusa, posłuchaj, jak sam powiada: "A Ja, gdy zostanę wywyższony nad ziemię, pociągnę wszystkich do siebie". Widzisz więc: Krzyż jest chwałą i wywyższeniem Chrystusa." Oratio 10 in Exaltatione sanctae crucis

1 komentarz:

  1. „A Ja, gdy zostanę wywyższony nad ziemię, wszystkich pociągnę ku sobie”. (Ew. św. Jana 12, 32) ,,Jezus przezwyciężył wszystkie te cierpienia - WSZYSTKIE! Przypatrz się, rozważając Jego męki, jak zwycięża, jak walczy, jak pokonuje szatana, pokuszenia, ludzką zawiść, przewrotność, zazdrość, obłudę... Ucz się od Jezusa Jego cierpliwości, milczenia, pokory i cichości, abyś i ty zwyciężył. Proś Go o taką miłość, jaką On był rozpalony ku Ojcu, abyś i ty zachował żywotność i zieleń życia. Zaufaj Jego MIŁOSIERDZIU! Ufaj w największych cierpieniach... Tylko ufność podnosi z największej nędzy." O. Jan Ewangelista Krawczyk OC, Zielone Drzewo

    OdpowiedzUsuń