Ojcowie Kościoła

13 czerwca 2013

św. Cyryl Jerozolimski (†387)

"Jak – zapyta ktoś – unikniemy ognia? Jak potrafimy wejść do Królestwa? „Byłem głodny – odpowiada Pan – a daliście mi jeść” (Mt 25,35). Bacz na drogę! Nie potrzeba tu żadnego wyjaśnienia , lecz wypełnienia słowa! „Byłem głodny a daliście mi jeść; pragnąłem a daliście mi pić; byłem przychodniem, a przyjęliście mnie; byłem nagi, a przyodzialiście mnie; byłem chory, a odwiedziliście mnie; byłem w więzieniu, a przyszliście do mnie” (Mt 25, 35-36). Jeśli to czynisz, będziesz wespół królował, jeśli tego nie czynisz, będziesz potępiony. Już teraz uczyń początek! Wytrwaj w wierze, abyś chcąc kupić oliwy nie został – jak głupie panny – wykluczony! (Mt 25, 10-12) Nie zadowalaj się tym, że masz lampę, staraj się o to, by się paliła! Niech świeci przed ludźmi twa światłość dobrych czynów! (Mt 5,16) (…) Oby nikt z nas nie został potępiony i odrzucony, lecz każdy z ufnością wyszedł naprzeciw wiecznego Króla, Chrystusa, który rządzi na wieki!" Katechezy

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz